יום שישי, 29 במרץ 2013

חג שני שמייח

רק רצינו להגיד פסח שני שמייח עם תמונה של פירמידה שבנינו בעבודת פרך בחוף של המרינה בתל אביב...



אירועי יום העצמאות 2013 - יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל

פסח עוד לא נגמר ואנחנו כבר נערכים לחגיגות יום העצמאות שמתחילות ממש בקרוב - הסנונית הראשונה מגיעה אלינו מאשקלון שתחגוג את חג העצמאות עם משינה, נתן גושן, דודו טסה, אברהם טל, דנה פרידר ואמנים נוספים...
אירועי יום העצמאות 2013 באשקלון...

יום חמישי, 28 במרץ 2013

הצגות ילדים: תוצאות תחרות פסטיבל הצגות הילדים בחיפה

הערב התפרסמו שמות ההצגות הזוכות בפסטיבל הצגות הילדים של חיפה: התשמע קולי - הצגה מיוחדת (ומומלצת!) העוסקת בנושא של שילובם של ילדים ואנשים שונים בחברה זכתה במקום הראשון....

הצגות הילדים הזוכות - פסטיבל חיפה להצגות ילדים פסח 2013...

יום ראשון, 24 במרץ 2013

פסטיבל חיפה להצגות ילדים - הגנרליות

ויהי היום:
2 רכבות ואוטובוס אחד והגענו לעולם קסום שמתחיל עם בת המלך הצגה על פי ביאליק :
http://kinderland.xnet.co.il/arows%20presentation/c495/205808.php



יום שלישי, 12 במרץ 2013

אטרקציות לילדים - פסח בחינם עם בנק הפועלים

בנק הפועלים יוצא גם השנה במבצע הגדול לפסח, במהלכו 48 מוזיאונים, אטרקציות לילדים ואתרים ייפתחו בחינם לכל עם ישראל בחול המועד פסח... הזדמנות לבקר עם הילדים במוזיאונים מוכרים ומוכרים פחות, לקפוץ למרכזי מבקרים ואטרקציות כמו מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון חיל האויר בחצרים, גן החיות בחיפה ואטרקציות נוספות.

רק קחו בחשבון שצפויים עומסים בחלק מהאתרים... אז... אם החלטתם לנסוע - תוותרו הפעם
על המצה ברייט כי כדאי מאוד להגיע מוקדם...




אטרקציות לילדים - פסח בחינם עם בנק הפועלים...


בבניין החדש של מוזיאון תל אביב כבר הייתם?

מוזיאון תל אביב לאמנות - חול המועד פסח בחינם עם בנק הפועלים, מוזיאון תל אביב לאמנות תמונה של הבנין החדשמוזיאון תל אביב לאמנות - חול המועד פסח בחינם עם בנק הפועלים
מוזיאון עין הוד - חול המועד פסח בחינם עם בנק הפועלים















פסח בחינם גם בעין הוד

יום שישי, 8 במרץ 2013

אטרקציות לילדים בפסח בחינם - מפעל המיחזור של קוקה קולה


לא רק בנק הפועלים מסבסד לנו את החופש בפסח - קוקה קולה פותחת בפסח את שערי המפעל שלה בבני ברק לפעילות למשפחות בחינם (תמורת בקבוק/פחית ריקים) בתכנית: מיחזור פחיות ובקבוקים ויצירה של צעצועים ועוד אטרקציות בצבעי אדום לבן כמובן...
מפעל המיחזור של קוקה קולה...

צעדת הגלבוע 2013


צעדת הגלבוע - ארוע הספורט העממי הגדול בישראל יוצא לדרך בסופ"ש של ה-15 במרץ 2013 עם עשרות אלפי משתתפים שיגיעו מכל העולם לצעוד במורדות הגלבוע והשנה בסימן השמירה על אירוס הגלבוע הנמצא בסכנת הכחדה ולהשתתף בהפנינג הכולל אטרקציות לילדים בסיום הצעידה במעיין חרוד...

צעדת הגלבוע 2013...

יום שלישי, 5 במרץ 2013

שביל ישראל - מסלולים לילדים

מחר, במסגרת שבוע האהבה טבע ולסביבה, יצאו כ-20 אלף תלמידים מרחבי הארץ לטייל ולשפץ קטעים נבחרים של שביל ישראל...

שביל ישראל...

פסטיחי - תערוכת החיות במקווה ישראל מצטרפת לאירועי פסח2013

לא, זה לא שם של פסטיבל זמר חדש... היום התעדכנו על ארוע גדול נוסף שמצטרף לארועי פסח הקרובים - הפסטיחי, תערוכה ותחרות של בעלי חיים שתתקיים בבי״ס החקלאי של מקווה ישראל...בתכנית: תחרויות יופי, מפגני אילוף ופעילויות לילדים:

http://kinderland.xnet.co.il/aregister%20able%20events/c1898/205955.php
צילומים: יגאל פרדו




יום שני, 4 במרץ 2013

פסטיבל חיפה להצגות ילדים - הפרזנטציה

השבוע התקיימה בתל אביב הפרזנטציה של פסטיבל חיפה להצגות ילדים בפסח הקרוב... נשמע ונראה מבטיח - 6 הצגות מקוריות העוסקות בנושאים שלא רואים בהפקות המסחריות: הצגה על ילדה חרשת שנסה להתקבל לבי״ס לאמנויות, הצגה על ילד שמתמודד עם חרם, הצגה מיוחדת על תופרת החלומות, מחזמר נונסנס העוסק ביחסים בין אחיות ועוד...







סרט ילדים חדש - טד החוקר המבולבל

הטריילר של טד החוקר - סרט אנימציה חדש לילדים שמספר על טד ג'ונס, פועל בניין בן 25 משיקגו שחולם להפוך למקס מורדון החוקר שהוא מעריץ ויוצא למסע הרפתקאות לדרום אמריקה בעקבות החלום.



עוד על טד החוקר המבולבל...

מכות מצרים? מכת ארבה - פסח 2013

אם חשבתם שמכות מצרים זה משהו מההגדה... מסתבר שטעיתם... מרץ 2013 ובישראל נערכים למכה השמינית מההגדה של פסח, מכת הארבה לאור נחילי הארבה הנמצאים במצרים, שמאלץ את משרד החקלאות הישראלי להכנס ל"כוננות ארבה"...

רק לרענון - מכות מצרים המוזכרות בהגדה של פסח למי ששכח:
דם
צפרדע
כינים
ערוב
דֶּבֶר
שחין
ברד
ארבה
חושך
מכת בכורות

 במסגרת נוהל כוננות ארבה, במקביל להיערכות להפעלת צוותי הדברה מהקרקע ומהאוויר, פנה משרד החקלאות לחברות המייצרות ומייבאות תכשירי הדברה על מנת לדאוג למלאי מספק של תכשירי הדברה להדברת המזיק. צוות כוננות ארבה אף עובר השתלמויות ותרגילים בשטח בכל שנה, ללא קשר לכוננות.
תמונה של ארבה, מכות מצריים, מכות מצרים, פסח 2013

למעשה מחודש ינואר 2005 אין ארבה בישראל. בזכות התגובה המהירה והיעילה של השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ויתר הגופים השותפים במאמץ להכחדת הארבה מאזורינו ובזכות מזג האוויר ומשטר הרוחות, להקות הארבה אשר חדרו לישראל מסיני בשנה זו חדלו להגיע, ואלו שכבר חדרו הודברו.

במקרה של גילוי ארבה על הציבור לדווח מיד לקו החירום אותו מפעיל המשרד: 03-9681500. כאשר מדובר בפרט יחיד או בפרטים בודדים, ניתן לקטול אותם באופן עצמאי. אם מדובר בנחיל גדול, משרד החקלאות ייכנס לתמונה ויבצע את פעולות ההדברה.
ארבה המדבר (בשמו המדעי: Schistocerca gregaria), הוא המזיק החקלאי הבולט ביותר מאז שהאדם החל בגידול תרבותי של צמחים. מוזכר בכתבים עתיקים, בתנ"ך ובקוראן. הארבה הינו עדיין אויב רציני של המגדלים במדינות רבות ומהווה גורם קובע בין מזון לבין רעב. הדבר תלוי, בין היתר, במזג אויר, בלהקות ארבה, גודלן ומהירות נדידתן.

הנזק בשנים מסוימות הגיע לרבע מיליארד דולר, בשל מספר סיבות, ביניהן: הארבה ניזון מטווח רחב ביותר של מיני צמחים; כל פרט אוכל ביום כמות השווה למשקלו, הכמות גדלה באופן הדרגתי מהזחלים הקטנים עד לבוגר ומגיעה ל- 2 גר', 2-3 שבועות לאחר התפתחות הבוגר. להקות צעירות גורמות לנזק רציני; מספר הבוגרים יכול לנוע מ- 40 ועד 80 מיליון בלהקה על כל קמ"ר. קיימות להקות המגיעות גם לגודל של 1,000 קמ"ר. טון אחד של ארבה (זהו חלק קטן מהלהקה) אוכל מזון כמו 2,500 בני-אדם! הארבה ניזון מעלים, פרחים, פירות, זרעים וקליפות עצים. בנוסף לכך, כנזק עקיף שובר עצים עקב המשקל כאשר מתיישב למנוחת לילה ומשחית צמחים על ידי הפרשותיו; תפוצתו נרחבת, קרוב ל- 30 מיליון קמ"ר ב- 60 מדינות.
ארבה המדבר נמצא במרכז אפריקה באזורים המתאימים לגידולו באוכלוסיות המפוזרות במהלך כל שנה. מזג אויר נוח וגשמי קיץ מתאימים עלולים לגרום לעלייה ברמת האוכלוסייה, למעבר למופע חברתי, ליצירת להקות ולנדידתן מארצות המוצא. ישראל נמצאת בגבול הצפוני של אזורי פלישות הארבה. בארץ נרשמו במאה וחמישים השנה האחרונות 10 פלישות. בדרך כלל נמשכה כל פלישה מספר שנים. הפלישה הקשה ביותר והזכורה היתה בשנות החמישים ונמשכה כ- 10 שנים. באותה תקופה הוקם צוות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר.

כמה עובדות על הארבה והנזק שהוא גורם:
כל ארבה אוכל ביום כמות השווה למשקלו.
מספר הבוגרים יכול לנוע מ- 40 ועד 80 מיליון בלהקה על כל קמ"ר שטח.
טון אחד של ארבה (חלק קטן מהלהקה) אוכל מזון כמו 2,500 בני-אדם.
תפוצת הארבה נרחבת, קרוב ל- 30 מיליון קמ"ר ב- 60 מדינות

תמונה של ארבה, תמונה של מכות מצריים, תמונה של מכות מצרים, פסח 2013

בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות התקבלה התראה של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) על הימצאות נחילי ארבה באזור קהיר במצרים. בגלל משטר הרוחות ותנאי האקלים השוררים באזור, קיים סיכוי להגעת הארבה גם לישראל. עונת האביב הינה עונת ההתרבות של הארבה, ועל כן הסיכון בתקופה זו גדול.

מידע נוסף על הארבה ותמונות נותן למצוא באתר האינטרנט של משרד החקלאות בכתובת: www.moag.gov.il

עדכון: 5.3.2012:
נחיל גדול של מיליוני פריטי ארבה עבר את הגבול דרך קדש ברנע ונמצא בשמי הדרום. משרד החקלאות מעלה לאוויר מטוס תצפית כדי למפות את מיקום הלהקה. לאחר מיפוי האזור בו ינחת הארבה, ירוסס האזור, ככל הנראה מהאוויר.
הציבור מתבקש לדווח לקו משרד החקלאות ובמידה שנתקלים בנחילים הנוחתים באזור הנגב המערבי, להתקשר לקו הארבה במשרד החקלאות, בטלפון: 03-9681500

עדכון 19:00 בערב: משרד החקלאות מיפה את מיקומו של נחיל הארבה שחדר לישראל - הנחיל נחת על הקרקע קרוב מאוד לאזור בו נכנס לארץ, ממזרח ליישוב כמהין. למי שמודאג... הנחיל לא צפוי להתרומם חזרה לאוויר לפני מחר בבוקר. מחר עם אור ראשון מטוסי ריסוס ירססו את אזור הנחיתה, ובמקביל השטח ירוסס מהקרקע. משרד החקלאות ימשיך לעקוב אחר הלהקות במצרים.


קו הארבה:
משרד החקלאות נערך להתמודד עם הארבה, במידה שיגיע לישראל. משרד החקלאות קורא לציבור לגלות ערנות ובמידה שנתקלים בנחילים המכילים אלפי פרטים, לפני שאתם רצים להכין ארבה מטוגן... להתקשר לקו הארבה במשרד החקלאות בטלפון: 03-9681500, בין השעות 7:30 בבוקר ל- 19:00 בערב.

יום ראשון, 3 במרץ 2013

פסטיבל רוקדים ברחובות - אירועי פסח 2013

חובבי פסטיבל המחול של כרמיאל ישמחו אולי לשמוע שבפסח הקרוב מתחיל ברחובות פסטיבל חדש שייקרא: ״פסטיבל רוקדים אביב ברחובות״
פסטיבל שמחדש מסורת בת למעלה ממאה שנה שהתקיימה בעיר בימים שבגרוש היה חור...
www.kinderland.co.il/aregister%20able%20events/c1898/205947.php

קפיצת באנגלי בפארק יקום - אטרקציה חדשה לפסח

קפיצת בנג'י מגובה 70 מטר באגם יקום (מול שפיים) אטרקציה אקסטרימית במיוחד לחובבי האקשן בפסח הקרוב.

מחיר הבאנג׳י - במסגרת מבמע מיוחד באתר גרופון:
399 ₪ בלבד במקום 699 ש"ח


קפיצות הבנג'י יקיימו ב- 27-29/3/12 בלבד- המלאי מוגבל!

מתחם הבאנג׳י יופעל על ידי חברת פסגה הוותיקה המתמחה בספורט אתגרי ומקפידה על נהלי הבטיחות המחמירים ביותר. הפעילות מבוטחת , הקפיצה מגיל 16 בלבד בהצגת תעודה מזהה.

קישור לעסקה:

http://www.groupon.co.il/deals/national-deal/pisgabungt-C1301188767/18212413

* אין לראות בפרסום זה המלצה כלשהי של קינדרלנד והאחריות לקפיצה על המשתתפים ומפעילי האתר בלבד.



יום שישי, 1 במרץ 2013

המלצות לסופ״ש עם הילדים

כל ההמלצות לסופ״ש של פעילויות לילדים: סרט והצגה חדשים לילדים, קופונים לשבת לאטרקציות לילדים, קרקס מדגסקר ועוד המון רעיונות לטיולים בשבת עם הילדים...
http://kinderland.xnet.co.il/apage/63834.php